Monday, July 26, 2010

Malam Nisfu Syaaban..Mari Beramal

No comments:
Malam nisfu Syaaban adalah peristiwa hari ke-15 dalam bulan Syaaban tahun Hijrah. Nisf bermaksud separuh dimana ia berlaku pada tengah-tengah bulan syaaban. Umat Islam mempercayai yang pada malam Nisfu Syaaban, amalan akan dibawa naik oleh malaikat untuk ditukar dengan lembaran amalan yang baru setelah setahun berlalu.

Oleh itu kita digalakkan untuk beramal serta beribadah pada malam nisf syaaban ini. Nabi Muhammad s.a.w. menggalakkan umatnya untuk bangun malam dan berjaga serta beriktikaf sepanjang malam kerana tidak mahu amalan diangkat dalam keadaan tidur atau lalai.
Fadhilat Nisfu Syaaban

i.Membaca Surah Yasin sebanyak tiga kali[perlu rujukan] pada malamnya.
ii. Mengadakan Qiamullail.
iii.Berpuasa pada siang harinya.

Sunday, July 25, 2010

EPL start 14 Ogos - Clash of the RED- Arsenal vs Liverpool

2 comments:

hellooo guys..lama x update blog ni..huhu..pada visitors yang selalu singgah kat blog ni,,sori k..hehe..aku sibuk skit 3 4 hari ni..awek aku datang shah alam sabtu hari tu..hehe..suka sangat sampai xdak masa nak berblog2 ni..skang dah free bleh lah karang sesuatu..hari ni aku nak cita pasal benda common je.bagi lelaki sangat2 lah common..hehe..sapa lah xtahu pasal bola kan..hehe..semua tahu..

korang semua minat bola x? epl tengok x? tahu epl tu apa..perempuan mesti kurang skit bab2 ni..EPL ni stand for English Premier League. Tapi skang BPL (Barclays Premier League).Season baru yakni 2010-2011 officially start 14 ogos ni..game paling menarik confirm2 lah Arsenal vs Liverpool..korang sokong mana ek?? btw aku ni fan Arsenal..sapa yg x suka mintak maaf lah k. mesti fan liverpool or man u je yang x suka ni.,hehe..man u vs newcasle je.club yang baru naik ke EPL..tapi newcasle tu,, bkn calang2 club..hehe..tapi apa yang penting skang Arsenal vs Liverpool..hehe

benda yang paling penting kat macth Arsenal vs Liverpool ni mestilah sapa yang akan menang.betul x..tapi pada kaki2 bola mesti nak tahu pasal player2 yang akan main..contoh Arsenal.setakat skang ni diorang dah sign 2 player baru dah..sapa lagi, Marouane Chamakh ngan koscielny..hehe..antara top player masa kat french league season lepas..pada musuh2 arsenal,,jangan goyang k..hehehe..

apa-apa pun kita tunggu epl start. 3 minggu ja lagi ni..pada yang btul2 fan club masing2, mesti tgh xsabar sangat.skang macth friendly pun mesti korang layan je kan..hehe..sama lah macam aku..takat skang Arsenal menang ngan Barnet pastu ngan Grum..Nasri player Arsenal paling menyerlah..hehhe..suka aku..Jom ramai2 saksikan game EPL nanti..sapa plak akan champion.yang pastinya bukan man u,liverpool, cheasea..Abis tu sapa? Pkir2 lah sendiri k..

Wednesday, July 21, 2010

New Proton Waja 2010 ??? Guess it looks..

3 comments:


hai readers..ok ke x ok??..hari yg relax skit bagi aku hari ni..hehehe..so ada lah masa nak berblog2 ni..haha..tapi nak nak write blog ni susah jugak.maklum lah baru lagi..idea kadang2 terbatas sgt..tapi utk arini ada lah skit info aku nak share..tp mungkin info ni dah lama..tapi bagi yg masih x tahu lagi,,bleh lah check out this topic..Korang nanti dah besar mesti tingin nak pakai keta kan..keta jenis apa korang nak guna ye?? mesti keta import je pkir..haha..skang byk gak keta luar yg mampu kita ada.toyota, honda, nissan, kia and byk lagi lah.. kemasukan market2 keta import ni buat malaysia kurang skit.tp kurang2 pun penuh gak kat jalan tu..hahha

Kalau korang nak tahu Proton akan lauch model baru utk proton waja..sama mcm saga lama jadi saga baru tu..tapi kali proton waja replacement ni dgr kata nak compete ngan keta2 luar yg mendapat perhatian pengguna..hehe..skema ayat..proton waja replacement ni kuar akhir tahun ni..tapi xtau lah.rumours byk sgt..huhu..rupa dia aku sendiri pun xtau mana satu..Takat ni yang aku tahu,,proton corporate ngan mitsubishi.pengeluar keta terkemuka kat Jepun..xkan korang atahu kot..hahaha..bila pkir2 balik,,kalau proton corporate ngn mitsubishi,,mesti rupa waja replacement ni ada iras2 keta diorang..betul x..mungkin skit tapi ada gak kan..hehhehe..tapi aku nak tunjuk korang rupa mirip yang mungkin akan jadi keta kebanggaan kita.hehe..


nampak gagah elegan je..hhehehe..korang rasa rupa dia akan jadi mcmni x nnt..hhehehe..rupa mcmni mcm cnfirm ja kan..ada iras waja lama tapi kelainan tu byk gak lah..ni pendapat aku je..hehehe


aku xminat sgt rupa mcmni..huhuhu..


kalau rupa mcmni,,cnfirm2 lah aku akan ada 1 nnt..hahhaa..bkn aku ja..semua malaysian trutama2 laki mst bduyun2 p beli..hahaah..rupa mcmni mmg aku tabik spring punya..tapi xkan proton nak tiru sebijik kot..xlogik gak..rupa mcmni mungkin x..huhu

Monday, July 19, 2010

UiTM Di Hati KU - Lyric

No comments:
Sapa student UiTM kat sini..pernah korang nyanyi lagu anthem UiTM..hhehehe..mesti x lupakan..Untuk pelajar2 dan alumni UiTM, ni aku nk remind kan balik lagu UiTM du hati ku..Blog lepas2 aku dh post lagu Wawasan Setia Pelajar..Ni lagu kedua UiTM..hehhe..harap korang especially students UiTM x lupa dua2 lagu ni..hheheh..Hidup UiTM..!!!

UiTM Di HatiKU
wujudku di sini di tanah anak merdeka
Bagai obor ilmu memayungi putra putrinya
Pelopor hidup budaya bangsa,agama, negara
Pembentuk akhlak manusia agar jadi sempurna

Ku yang melangkah ke sini ingin mempelajari
Rahsia di muka bumi dengan cara hakiki
Tunjukkan aku jalan ilmumu untukku ku menuju
Destinasi cita-cita negara dan bangsaku
Majulah bangsa
Maju negara
Berkat usaha jaya MARA
Kami berikrar akan berjasa
Hingga kita berjaya……demi bangsa

Watikah yang kumiliki kan kusemat di hati
Janjiku kepada pertiwi untuk menabur bakti
Ku sempurnakan seikhlas hatimembela negara
Doa restu ayah bondaku untuk semua
UiTM…usaha taqwa mulia.

Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2009/11/lirik-lagu-uitm-di-hatiku.html#ixzz0uDLkRU2A

Sunday, July 18, 2010

Site visit - NU Sentral..KL - Under Construction..

No comments:
hey2..agak lama jugak lah aku xupdate blog aku ni..3 hari gak..huhu..last post pasal minyak naik..huhu..mesti boring ja kan tgk blog aku ni..xpa2..ni aku dh free..hehee..
arini dh nk msuk ari isnin dh pon..sekejap ja kan..sminggu dh Spain dinobatkan World cup champion.tapi arini aku bkn nak cita pasai world cup..dah lapok dah..huhu..
skang aku just nak share trip aku pergi site visit aritu..hehe..menarik jgak..rasa sndiri suasana kerja kat situ..jom tgk gambar..



Ni gambar group aku masa pergi sana..ni site kat KL..sblah KL Central je..hehehe.construction under MRCB Group.site ni tgh construc buat shopping complex..NU Complex nama dia..
Kalau nak tahu,,complex ni 3 kali ganda lebih besar dari Mid Valley Mega Mall!! Boleg imagine x besar mana?? hahha



Gambar masa ni kami baru masuk dlm site..baru dpt safety helmet..hehhe..kerek x aku..nampak cover lebih je..hehhe



Ni group buat report sekali..hehehe..diorang ni rajin buat keja..thanks guys..hehe


ni lah aku..td korang mst tcari2 aku..haha..x kemas mana pon aku ni..tapi time amik gambar ni,,panas gila..sepet je mata aku..huhu..



Pic terahir utk blog ni..ni lah rupa sebenar complex yg siap dibina..di jangka siap pada akhir tahun 2012..cantik dan tergergam indah je tgk..hehe..xsabar nak p lepak sana..hehehehe..
Anyway,,thank pada yg read blog ni..

My ShoutMix

Popular Posts