Saturday, January 15, 2011

The Green Hornet (2011) - Sinopsis

Hai readers. Seperti yang anda lihat tajuk di atas, saya akan menceritakan mengenai filem terbaru Hollywood yang berada di panggung USA pada 14 Jan lalu dan dijangkan di tayangkan di Malaysia pada 27 Jan 2011 nanti in 3D dan tayangan normal pada 2 Feb 2011. Mari saksikan filem movie ini.
The Green Hornet diarahkan oleh Micheal Gondry dan watak-watak penting dilakonkan oleh Seth Rogen, Jay Chou, Cameron Diaz, Christoph Waltz and Edward Furlong. Ia adalah filem bergenre aksi dan klasifikasi filem ini PG13.
Sedikit ringkasan cerita ini di mana Britt Reid adalah seoarang anak kepada raja media LA yang menonjol dan dihormat. Ayahnya James Reid bersendirian membina syarikat medianya , tapi sayangnya gen rajin itu tidak ada pada BrittBrit Reid tidak bertanggung jawab, sering mabuk,  sangat suka berparti dan berfoya-foya sehingga ayahnya meninggaldunia secara misteri. Ia secara tidak langsung meninggalkan Britt empayar yang media yang luas.
Brit Reid telah terjumpa dengan salah satu pekerja ayahnya lebih rajin dan inventif Kato dan mereka berkawan baik dalam usaha memajukan empayarnya.  Mereka melihat peluang untuk melakukan sesuatu yang hebat untuk pertama kalinya dalam hidup mereka sekaligus untuk melawan kejahatan. Tidak lama selepas Britt belajar mewarisi perniagaan ayahnya, ia menempa nama dengan Kato, salah satu pekerja ayahnya yang sangat bijak. Meraka bersama-sama merancang untuk berlakon sebagai penjenayah untuk dekat dengan bandar paling tinggi penjahat. Kereta asal mereka dihancurkan dan mereka custom-made, The Black Beauty, dengan mengenakan teknologi dan persenjataan teknologi tinggi serta mereka duo bertopeng memacul di jalan yang di kenali The Green Hornet dan Kato.
Sebagai daya tarikan awam dengan pejuang kejahatan misteri tinggi sepanjang masa, setiausaha Britt's, Lenore Kes , membantu mereka untuk mengumpul maklumat di bawah pengaruh terkenal Benjamin Chudnofsky, seorang penjahat yang memegang seluruh kota ditangannya, dan mewakili semua yang ayah Britt miliki sebelum ini. Mereka mulai memburu Benjamin Chudnofsky tetapi Chudnofsky mempunyai rancangan sendiri dengan untuk melawan The Green Hornet dengan satu saja yang akan menamatkan mereka. 

Di sini saya sedia trailer filem ini. Jom saksikan.
So, untuk kepuasan diri sendiri, nantikan filem ini ditayangkan. Mari kita beramai-ramai pergi menontonnya. Kasi pecah panggung!!

14 comments:

Anonymous said...

Film yang bagus dan seru kak...

Blog Eazy Izzuddin said...

besh filem ni

::nuRuLaDHar:: said...

aloh..nak tgk tapi ncik muchuk jaoh..huwaaaaaaa

Wahida Nasution Thakhrim said...

tak sabar nak tgk.. makin teruja bila tgk trailernya..

PADLE said...

kalo pegi tgk kat alamanda,roger2 la k!

FahmiE said...

ok i roger nnt =)

xcyber said...

x sabr nk gi tngok

A. said...

best ke? nak tgk la nti :)
follow awk da :D
jenguk2 blog kite

myssmie said...

wah! mcm best jer! nak tgk la~ time cuti tue..hee..

FahmiE said...

tgk jgn xtgk..mesti bes py lah..

Nurdiyana Yaccob said...

DeQdEq dpt tiket dari Nuffnang...ari isnin ni kt mid valley..

fahmi dpt tak?

pak long said...

rasa sama tak macam kisah khurafat...

Tasha said...

dah d/load, I lah perompak sejati....hahahaha..... tak yah membazir tgk kat wayang. LOL

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.

My ShoutMix

Popular Posts