Monday, March 14, 2011

berita harian kena kutuk dengan CNN..

hai readers..kontroversi melanda malaysia. kenapa ini berlaku?  bencana tak henti-henti berlaku. adakah malaysia  terkena tempias Tsunami di Jepun. tapi malaysia bukan diserang Tsunami macam Jepun kena serang, tapi malaysia dikutuk CNN disebabkan akhbar malaysia iaitu berita harian mengeluarkan gambar kartun mengenai tsunami.

Gambar ini menimbulkan isu kerana bencana Tsunami telah banyak mengorbankan harta benda di jepun sekarang. ia agak sensitif dan perit untuk diterima oleh jepun. Kartun lukisan Zoy yang disiarkan di  dalam Berita Minggu untuk keluaran hari ahad. ia memaparkan Ultraman superhero popular di Jepun lari lintang pukang dari ombak tsunami yang besar. ia semacam memerli Jepun tentang di mana superhero mereke semasa mereka memerlukannya.

selepas itu ramai rakyat malaysia agak kesal dan ada juga yang mahu memboikot akhbar tempatan itu. mereka telah menyuarakan rasa kesal dan kemarahan mereka melalui facebook  dan Twitter. kontroversi ini sedikit sebanyak memalukan malaysia kerana seolah-olah tidak mengambil berat tentang Jepun yang dilanda bencana.

*ni lah gambarnya. sedih - sedih..malaysia turut terkena tempias Tsunami Jepun..huhu

Anda Baca Fahmi Suka~~

5 comments:

Unknown said...

ooo..gmbar neyh la eyhh~
ceap front page ag mntk maaf rie neyh~

FahmiE said...

tulah yg seelok2 nya..

ika zulaikha said...

gambut katun menghina nabi MUHAMMAD SAW dorang tanak plak kutok kan?

ika zulaikha said...

gambar*

FahmiE said...

em tu lah pasai..dunia belaka...

My ShoutMix

Popular Posts