Saturday, April 30, 2011

blogger tidak bebas..terikat dengan masa..

Sumber Google Image 

hai readers..sihat ke..hari sabtu tak keluar ke. hehe..FB keluar juga. tapi kejap je. teringat dekat blog.huhu..pergi mana pun mesti teringat dekat blog. adakah FB dah ketagih atau terikat dengan blog sebab nak maintainkan dia..keliru-keliru..huhu..tapi ada betul juga di situ. kalau FB tingal sekejap ke blog ni, trafik terus down. kalau hari pertama kedua ok lagi. masuk hari ke-3 ke atas kalau tinggal, trafik mesti akan turun punya. huhu..maklumlah blog tak fofular.huhu..tu lah FB nak cakap ni..blogger ni macam terikat dengan masa lah pula kan..

FB ni kalau nak digelarkan blogger tu, agak tak layak lah. tapi semenjak ada blog ni, susah sikit tinggal..balik-balik Fahmi Blog je akan buka..hahahah..adakah blogger akan jadi sedikit tidak bebas kerana perlu update blog dan maintain kan nya. kalau yang seronok-seronok tu tak tahu lah. tapi yang serius ni macamna ye..hehehe..blogger yang tegar, memang tak boleh tinggal blog. ada masa je update..kan sumber pendapatan tu..hehe..kalau tak update, pendapatan kurang..tak terikat dengan masa ke namanya ni..huhu..

tapii FB memang respect kepada blogger yang berjaya ambil peluang dari blog mereka. dengan hanya berblogging,boleh berjaya juga kot. contohnya Ben Ashaari..walaupun beliau dah bekerjaya, tapi beliau sempat lagi berblogging dan meraih sumber pendapat dari blog beliau. memang respect gila..FB ni student yang banyak masa ni pun, susah nak sampai tahap tu. suku tahap Ben Ashaari pun tak sampai lagi tau..hahahah..tapi apa-apa pun FB berblogging hanya untuk korang..sama-sama kongsi pendapat dan pengetahuan. kalau FB nak tanya pendapat, FB tanya dekat sini juga..semua dari blog..tidak bebas dan terikat tu, agak kurang tepat lah pada FB..hahahahahaha..

nak dijadikan cerita, bagi FB kalau seorang blogger tu pandai bahagi masa dan tak tinggal kerja yang lebih penting, berblogging lah puas-puas. cari dan ambil peluang secukup-cukupnya dalam dunia blog ni..hehehe =)

Anda Baca Fahmi Suka~~

1 comment:

ati shariffuddin said...

haha~ still a newbie.. bru 3 years.... :) happy to join hidup berbelog though.. best

My ShoutMix

Popular Posts