Thursday, December 9, 2010

10 cara up Trafik dan link ke Blog

1. Tinggalkan Komen Blog - Hanya pergi ke blog yang berkaitan dan tinggalkan komen. Pastikan komen anda sesuai dgn post.

2. Tinggalkan Jejak – Tinggalkan jejak juga seperti tinggalkan komen tatapi yang ini dapat lebih banyak trafik dan link ke blog anda.

3. Link Exchange - Mulai pertukaran link kecil dengan blog blogspot anda, memilih beberapa rakan berkualiti tinggi untuk memulakan. Gunakan pertukaran link 3-way jika anda mempunyai lebih dari satu blog.

4. Gunakan Forum Signatures - Menyertai forum. Pastikan anda mengambil keuntungan dari forum yang membolehkan anda untuk meninggalkan tanda tangan anda. Taip ayat-ayat yang betul dan membuat tanda tangan yang sederhana namun kuat ke blog atau laman anda.

5. Guna Email Signatures - Walaupun email signature tidak membantu sangat, tatapi ia juga boleh mendapatkan banyak peminat dan pembaca setia dengan hanya masukkan tanda tangan di Gmail atau Yahoo Mail

6. Submit Artikel - Menghantar artikel adalah kaedah mendapatkan lebih banyak link ke blog anda.. Cuba JetSubmiter atau Marketing Automation untuk memastikan setiap artikel yang anda submit adalah unik, kerana anda akan dapat kembali link.

7. Submit Content Blog - Anda juga boleh menggunakan FirePow atau 1 Way Link untuk submit artikel yang sama sebagai kandungan blog, dan mempunyai ribuan blog di luar sana link kembali kepada anda. Strategi ini sangat kuat untuk blog niche.

8. Publish Video - Publish video di YouTube, tapi pastikan anda memasukkan URL laman web anda (contoh http://heroemie.blogspot.com). Walaupun link tidak banyak, tatapi link dari Yahoo, Google dan MSN akan masuk ke web kita.

9. Contest - Mengadakan contest blog, giveaway hadiah apa pun di mana anda boleh memberikan sesuatu untuk pembaca anda dalam usaha untuk mehargai visitor yang masuk ke blig kita.

10. Guna Yahoo Answers - Ini seperti sebuah forum, tetapi tidak cukup. Orang-orang pergi di sini untuk mendapatkan bantuan dan panduan untuk masalah mereka. Cari soalan yang berkaitan dengan pasaran anda, dan memberikan penyelesaian yang jujur, termasuk link ke blog orang lain.

9 comments:

nina syakina said...

wahh... nice info... hihi

♥ 미스 kiera ♥ said...

wahh...thanks2~

Miss b said...

nak wat kontes takut xde org masuk

hihi

Mya Amyra said...

thnx sharing :)

Gigih Rizqi said...

wah,,, sharing yg GREAT...aku suka gan

Admin said...

nice sharing...aprreciate a lot...

PYB said...

ada lg yg tertinggal tuh!.. paling senang berkawanlah dgn Haw di matahaw.blogspot.com

Anonymous said...

THX FOR SHARING KNOWLEDGE..

Zati DeNan said...

perkongsian yg bgus!! ^_^

My ShoutMix

Popular Posts