Saturday, November 20, 2010

Sinopsis - Rapunzel 2010 (Tangled Tale) Animasi 3D

Hai readers.. back again..skang time cuti je..cuti semester cuti sekolah..cuti keja pon ada gak hujung2 tahun ni..kalau time2 cuti ni mesti akan kuar movie yg best..tapi skang movie utk budak2 Rapunzel Tangled Tale..tapi jgn ingat utk budak2 je..org besar pon boleh maa..hhahaha

U all semua ingat lagi cita dongeng tentang putri cantik yang dikurung dalam sebuah menara yang sangat tinggi oleh penyihir?
Menara dengan sebuah jendela itu membuat tidak ada seorang pun yang boleh naik mahupun turun untuk menemui sang putri. Yup, ini adalah dongeng Rapunzel, sang putri dengan rambutnya yang sangat panjang.
Sedikit sinopsis filem Rapunzel Tangled ni, ianya mengisahkan seorang puteri yang berambut panjang bernama Rapunzel yang menghabiskan seluruh hidupnya tinggal dalam sebuah menara. Namun pada suatu ketika, dia jatuh cinta dengan seorang pencuri. Dan bermulalah pengembaraan si Rapunzel ke dunia luar yang penuh dengan dugaan dan cabaran.
Cita ni adalah cita yg diadaptasikan dari sebuah buku cerita utk menjadi sebuah filem yang bertajuk, Rapunzel. Cita ini merupakan kisah klasik dari Disney yang akan dikeluarkan dalam format animasi 3D. Skang zaman dah canggih..nak tgk movie pon mestilah canggih..dlm bentuk 3D.

Filem Animasi ini, A Tangled Tale arahan Nathan Greno dan Byron Howard. Rapunzel ni dibintangi menggunakan suara oleh Mandy Moore, Zachary Levi and Donna Murphy.

Untuk maklumat, sebenarnya filem ni belum lagi ditayangkan di pawagam di Malaysia. Tarikh tayangan filem Rapunzel adalah pada 25 November 2010 untuk Malaysia sahaja.

10 comments:

Unknown said...

mmg nk tengok sngat3 cite nih...yeahh

ziha said...

hoho..macam menarik..kena tgok nih.

Juwita Afifah said...

menarik la. hihihi. i'm following youuu =)

Scorpio Warrior said...

mcm best je. nak ajak adik2 tgk skli =)

FahmiE said...

jom p tgk skali..hehehehe

Anonymous said...

kiter pon nak sgt tgk citer nih.....
mcm best jerrr

Ain Zulaikha said...

cerita ni mmg ptut kena tgk ni..

ARaLL Boulevard said...

nice Info,,,,thank U

:: Zatty :: said...

citerr neyh beshhh~!!! ;D

Anonymous said...

Recommended film nih.. gak nyesel nontonnya,, maximus kren.. ^^

My ShoutMix

Popular Posts