Monday, January 3, 2011

Nokia E7 - Terbaru dari Nokia


Hai readers..back again wif me my Gadget..hehhe..today saya akan discuss about nokia E7..Nokia E7 adalah smartphone terbaru dari nokia yang dijangka berada di pasaran pada suku pertama tahun 2011..Nokia E7 ini dilengkapi dgn teknologi baru iaitu Microsoft Exchange ActiveSync yg bertindak mnyediakan akses secara langsung dan selamat untuk inbox e-mel. Antara personal aplikasi baru yang lain ialah membolehkan user utk lihat dan edit fail Microsoft Office..

Mesti ramai yang ternanti smartphone ini kerana ia dijanjikan banyak teknologi baru yang telah di perbaharui bagi menyaingi rival2 nokia..Nokia E7 memiliki ciri-ciri seperti 8 mega pixel kamera, foto berkualiti tinggi & video, 16 juta warna, kesambungan WiFi, memori dalaman 16GB, disokong oleh prosesor 80MHz dan beratnya hanya 176 g.
Nokia
E7 juga mempunyai high speed connection seperti Sambungan HSDPA dan GPS. Alat terbaru ini mempunyai ciri-ciri lain seperti pengesanan wajah, geotagging, rakaman video berkualiti tinggi 720p. Nokia berjalan pada Symbian ^ 3 sistem operasi.

Jika nak dibandingkan
dgn Nokia N97 mini dan E90, yang E7-00 mempunyai multitouch capacitive touchscreen
. Selain itu, E7-00 mempunyai Diod pemancar cahaya organik (OLED) teknologi clearblack dengan resolusi sedikit lebih rendah daripada E90.

So, ni lah gadget terbaru ddari nokia..ada lagi info sebenarnya yg belum di update..nak tahu lbh lanjut kena lah dapat kan 1 nokia E7 ni..hhahaha..see ya..

4 comments:

Lufti said...

warghh...semart2...sok nk beli dua bijik..wakaka

FahmiE said...

beli bagi saya 1..

peah @ peps said...

perghh..nafsu bergelojak nak beli..tapi takpela...:)

New Entry: Water Chalet, Avillion, Port Dickson

Wahida Nasution Thakhrim said...

wah!! sangat smart!!

My ShoutMix

Popular Posts