Monday, May 16, 2011

makan di luar dan makan di rumah

Sumber Google Image

hai readers..dah makan belum ni..yang lapr tu segerakanlah makan ye. tak elok biar perut lapar.hehe..em FB sekarang dah makan. kenyang sangat. makan masakan ibu malam ni. hehe..tapi sejak seminggu ni, boleh dikatakan hari-hari tengahari FB makan luar. huhu..sebabnya FB praktikal. waktu office hour pula. memang kena cari makan sendiri lah. dah la duit tengah pokai ni. tapi tak apa. untuk makan minum FB juga =)

yang menjadi persoalan sekarang ni, mana lebih baik? makan di luar atau makan di rumah. makan di luar semestinya kita ada banyak pilihan kan. sedap ke tak, kena tengok kedai jugak lah. kalau makan di rumah kena ikut ibu kita. hehe. tapi tak dinafikan masakan ibu lah yang paling sedap sekali. dan boleh jimat kalau makan di rumah.hahahah..macam FB ni sama rata. tengahari makan luar, malam makan di rumah. hehe..adil dan saksama tak..hahaha..yang penting tengahari dan malam FB akan isi perut FB. tak boleh kalau tak makan..

nak dijadikan cerita, mana lebih menyihatkan antara makan di luar dan makan di rumah. makan di luar dah confirm kita tau tahu banyak kurang rencah-rencah. kita tahu makan je. di rumah pula, kalau kita atau ibu kita prihatin pada kesihatan, mesti ibu kita akan kawal sikit kan.heh..kelebihan dari segi kesihatan menang dekat makan di rumah. hehe..makan ka luar tu bukan tak menyihatkan, tapi kita kena pandai lah pilih makanan tu. betul tak..hehehe

semuanya terletak ditangan kita. selagi kita boleh makan, makan je apa yang kita nak.  tapi haris diingatkan, kesihatan paling penting. hehe..so sekarang apa lagi, jom belanja FB makan =)

Anda Baca Fahmi Suka~~

4 comments:

atieshariffuddin said...

klu kt rumah x byk letak ajinomoto, klu kt kedai, de letak byk mende alah tu, utk jadi lebih sedap.. tpi mslhnya, mende tu jadikan x sehat.. ish2

Rozuan Ismail said...

eloknya makan kat rumah,bersih halal dan kita tahu apa yang kita buat,kalau kat kedai pon ok.tapi,kita tak tahu kan.ikut kehendak masing-masing semua ok je

GR said...

makan kat luar kita tak boleh nak pantau cara dia masak. takut-takut kotor. tapi kalau ada yang nak belanja, makan je. hahaha

Nava Krishnan said...

Home cooking is always the best, esp Mummy's cooking, the best in the world.

My ShoutMix

There was an error in this gadget

Popular Posts