Sunday, July 31, 2011

Bulan Ramadhan datang kembali - Selamat Berpuasa

hai readers..bulan ramdhan akan menjelma tidak lama lagi. bermula malam ni jemaah Islam pasti berpusu-pusu ke masjid untuk solat terawih. harap-harap korang yang baca ni pun sama ye. hehehe..Selamat menyambut bula ramadhan FB ucap kan dan Selamat Berpuasa..hehehe

berblogging berblogging jugak. tapi kita kena ingat, time bulan ramadhan ni lah kita kena pertingkatkan amalan-amalan ibadat kita. sebagaimana bertungkus lumusnya kita berblogging, macamtu jugak lah kita kena beramal ibadat. hehehe..

malam ni mari kita meramaikan masjid k untuk solat terawoh. lepas tu kita tidur awal sebabnya yang pasti kita kena bangun awal untuk bersahur. sebelum tidur jangan lupa niat k. kepda sesiapa yang lupa ni FB nak peringat..Lafaz niat puasa Ramadhan ialah

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala. 

untuk niat sebulan ramadhan

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Salam Ramadhan dari FB =) Selamat Berpuasa. jangan ponteng puasa ye dan selamat beramal =)

5 comments:

Siti Arfah said...

Salam ramadhan kareem. :)

FahmiE said...

salam ramadhan jgak

darkrose~ said...

salam ramadhan~:)

MaiRa QuEeN said...

salam ramadan..

jemput bace gosip panas..

http://www.mairaqueen.com/2011/08/kalau-kau-otai-pon-janganlah-bangga.html

FahmiE said...

salam ramadhan =)

My ShoutMix

There was an error in this gadget

Popular Posts