Wednesday, July 6, 2011

susahnya bila dah bekerja...

hai readers..kerja dah siap ke tu. asyik berblogging je..hehe..kalau dah siap tak apa. kalau tak siap, faham-faham je lah k. FB tak apa ar. keja tak ada sekarang. free lagi.hahhaa..tapi bukan bermakna tak ada terus. huhu..bila keja nak ada tu, bukannya ada sikit-sikit je. banyak terus sekali mai. macamnalah FB tak mengeluh. susah tau bila kita dah bekerja. tu lah, kalau tak kerja tak ada duit dan hidup.. apalah boleh buat..orang tak bapa nak berada..huhu..hehe =p

bila kita dah kerja tu, kita dah ada tanggungjawap tau tak. beban tu satu. yang satu lagi hidup kita. kalau tak kerja, boleh ke kita hidup..susah-susah. dan bila dah kerja tu, bukannya senang nak tanggung, macam-macam dugaan ada. sesekali tu tekanan gila rasa macam nak berhenti kerja pun ada. tapi bila difikir-fikirkan balik, kalau behenti kerja, nanti nak kerja apa. bil tu bil ini, sapa nak bayar nanti. mahu tak mahu kena lah kerja dan bersua dengan tekanan ni. ish ish ish..betapa susahnya bila kerja ni kan..huhu

sumber Google Image

duit sebab utama kita kerja. orang gila je kerja sebab sukarela. kalau kerja sehari dua tak gaji tu tak payah cerita lah.huhu...kerja apa yang relax ek. ada jugak kerja yang relax, tapi gaji beribu riban. dan ada jugak kerja macam nak gila, gaji ciput je. kes-kes ni yang buat orang tekanan ni. huhu..tapi tu lah, kalau kerja gaji sikit tu bukan salah orang lain. salah kita juga sebab dulu kecik-kecik tak mahu belajar pandai-pandai.hahahahah..yang ni tak boleh nak kata apalah ye..im sorry..

bila kita dah bekerja ni, nak cuti pun payah kan. dulu masa sekolah, ada gak cuti semester, cuti tengah semester dan macam-macamlah cuti peristiwa. tak macam kerja, cuti sikit je. cuti bila cuti awam je. tu pun ada gak sesetengah pekerjaan tak dapat cuti. dugaan..huhu..selamat ada cuti tahun kan. lega sikit..tu pun ada gak tak bestnye..sebab apa, cuti tahun ni dah lah tak sampai 20 hari, pastu tak leh ambil sekali gus pula tu.huhu..sedih oooo..tapi nak buat macamna..kerja je lah..kerja kerja kerja..

itulah lumrah kehidupan. asalkan kerja dapat rezeki yang halal pun cukuplah untuk hidup di dunia dan akhirat. macam ustaz pula.hehe..kerja mana lah tak teruk. semua kerja ada penatnya. so, apa-apa kerja yang kita buat tu, terimalah dengan hati yang terOpen luas..hehe..chill = )

Anda baca Fahmi Suka~~

4 comments:

AL AZRUL said...

arghh...mcm suspen je alm pkrjaan nih...
tk prnh lgi ada experince bkrja, tpi sem dpn, dh start latihan industri, knalah start krja kat KLIA, arghh, rsa cuak giler nk krja ni...
-tk pe arr..kna bljar jdi dewasa..:-)

abglan said...

Lagi banyak kerja lagi bagus, tambah lagi kalau masih bujang. Dah kawin nnt senang nk handle keja bertimbun. Isteri makin sayang sbb cik abang selalu balik awal.

puteraduyong said...

yang best...keje sikit...tapi gaji banyak... ;)

FahmiE said...

blajaq lah elok2..yg ni satu2nya jln tbaik..hahaha

My ShoutMix

There was an error in this gadget

Popular Posts