Monday, May 16, 2011

hari kerja dan hari cuti

Sumber Google Image

hai readers..hari ini ok ke? cuti kan hari ini. ada aktiviti apa hari ini..pada orang dah bekerja, mesti relax puas-puas kan. yang tak amibil cuti tu, kerja elok-elok k. dapat gaji triple kan. hehe. share sikit ye dengan FB..FB praktikal macam kerja jugak lah. hari ini cuti. yeyy..tapi bila dah cuti ni, rasa tak tahu nak buat apa lah pula. selamat ada GF..boleh gak teman FB ni. hehe..

bagi yang dah kerja lama tu, mesti rasa tak cuti pun tak apa. kan. rasa lebih baik tak payah cuti. simpan je cuti untuk hari-hari lain..untuk hari yang lebih memerlukan. ada juga pekerja yang tak ambil cuti sebab nak kerja overtime atau kerja dapat gaji ganda. yang ni pun satu hal. kalau time cuti public je, mesti kerja gila-gila punya. kalau boleh 24 jam, nak keja je 24 jam tu..gaji ganda tiga tu. triple..macam FB ni tak sampai lagi 2 minggu. nak kalau keja pun, macam keja amal lah. nak claim gaji keja lebih masa rasanya tak dapat kot..hahaha

bila kita dah keja ni, bila cuti je kalau tak ada rancangan apa-apa, mesti bosan plak. mesti rasa daripada duduk rumah tak buat apa-apa, baik kerja je. tu kalau hari cuti yang tak ada plan lah. kalau yang ada plan tu ok lah.hehe..tapi selalunya orang ramai akan guna secukup-cukupnya peluang cuti yang ada ni. pergi bercuti ke atau beriadah kat mana-mana. hehe..

jadi pada yang bekerja, apa aktiviti anda di masa cuti ni. tak kan duduk rumah je. tak best lah. seelok-eloknya kita pergi mana-mana untuk lepaskan penat dan tekana kerja tu. buang jauh-jauh benda ni. hari cuti hari untuk kita rehat  =)

Anda Baca Fahmi Suka~~

2 comments:

Firdaus Life said...

syok kan cuti ? rasa tenang dan rilek je :D

semak harga RON 95 bulan depan ?

blackroses said...

hi ..follow sini..jom follow sana

My ShoutMix

Popular Posts