Saturday, March 19, 2011

Bulan paling cerah abad ini


hai readers..readers tak rasa sejuk ke malam ni.. kenapa ya FB cakap camtu. haa tengok tajuk entry pun boleh tahu kan. "bulan tercerah sejak 140 tahun" SubhanaAllah. kuasa tuhan.apa-apa ja boleh berlaku. tapi kalau nak ikut pandangan saintis, ini disebabkan jarak antara bulan dan bumi semakin hampir. sebab itulah berlaku Tsunami. memang Tsunami terjadi disebabkan gempa bumi, tapi air pasang surut adalah disebabkan pengaruh bulan juga. betul tak? jarak yang semakin hampir menyebabkan air laut berayun kuat dan ditambah gempa bumi jadilah Tsunami..apalak hikmah disebalik kejadian ini..

emm cuba pergi kat luar. cerah macam siangggg..ajaib. semakin lama semakin cerah plak.cantik pun cantik. ada yang kata waktu magrib tadi lagi cantik..FB tak sempat tengok plak..huhu..kuasa tuhan apa-apa boleh terjadi. bulan bulat sebulat-bulatnya. sesapa yang kuar tengok tu, hayatilah puas-puas k. amik gambar ke. jarang berlaku ni..hehehe =)

Memang seminggu dua ini macam-macam kejadian berlaku. FB memang takut. Di tempat FB ni, ribut dah dua kali berlaku. tak pernah-pernah kot. petanda apa ni. nak cakap pasal kiamat, yak tahu. tapi kiamat bila-bila boleh berlaku. takutt..kejadian malam ni pun dah kira ajaib dah. sejak 140 tahun kot. kenapa berlak di era FB. memang cuak.huhu..readers sekalian dah tengok ke bulan kat luar rumah tu. cepat-cepat sementara masih berpeluang..

*apakah hikmah disebalik kejadian semua ini.

Anda Baca Fahmi Suka~~

7 comments:

Ifti Larina said...

i love moon :)

Nufaz said...

yeke? baru tau. lewat bace entry FB kan takut dah nak g tengok bulan sorg3 tengah3 malam ni. huhu

waN Mohd Salim said...

datang follow

amira aihara said...

tringin nak g tgok bulan mlm nie...tp tkot la plak....

FahmiE said...

buat pe takut..cantik oooooo..hehehheeh..cerah je

ezzyra said...

tp smalam kt cni kabur2 ckit...mcam ade yg mnhalang chaya bulan je.

FahmiE said...

yeke..try mlm ni plak k..=p

My ShoutMix

There was an error in this gadget

Popular Posts