Friday, March 11, 2011

Petanda 2012 Semakin Hampir - Tsunami di Jepun

Hai readers..semalam satu dunia digemparkan dengan berita Jepun diserang oleh Tsunami raksasa. pada entry lepas FB sudah menceritakan tentang tsunami yang menyerang Jepun susulan gempa bumu bersaiz 8.9 scalar Richter. Mengejutkan, menyeramkan, menyedihkan, menakutkan bagi FB setelah mendapat tahu berita ini. mana tak nya, terfikir adakah tsunami ni akan menyerang Malaysia tanah tumpah darah FB ni? adakah gempa bumi bersaiz raksasa ni turut member kesan terhadap Malaysia? seribu soalan bermain difikiran FB. FB di malaysia dah rasa macam ni, apatah lagi orang di Jepun sana..cuba kita fikirkannya..!!



Persoalannya sekarang sejauh mana kesan gempa bumi ini terhadap dunia. sejak setahun dua ini, timbul bermacam-macam ramalan tentang bencana akan menlanda dunia. yang paling kencang bertiup semestinya RAMALAN DASYAT BENCANA 2012. adakah gempa bumi dan tsunami ini adalah petanda bencana 2012 semakin hampir. mesti ada ya berkata ya dan pastinya ada yang tidak mempercayainya..!! Seperti yang kita tonton dalam filem 2012, bencana yang memusnahkan dunia adalah banjir besar yang menenggelamkan serta memusnahkan apa saja. agak terbukti tsunami adalah bencana yang sama dengan bencana 2012 yang diramal ini..! sudah dua kali tsunami menakluk dunia di era tahun Millennium. adakah tahun 2012 sudah hampir dengan kita dan apakah kajian yang telah dibuat. kajian memang boleh dibuat tetapi takdir ALLAH semestinya kita tak dapat menghalang. danyat kan??

Jepun tidak dinafikan salah sebuah negara yang maju pesat dari pelbagai aspek. tetapi adakah meraka dapat menembalik bencana ini dengan teknologi pesat mereka?? sudah tentu tidak bukan. bahkan gempa bumi dan tsunami ini telah memusnahkan tenologi mereka seperti airport, bangunan canggih serta kereta mereka. di sini FB sertakan video untuk readers tonton.



*di mana Ultraman? tidakkah Ultraman datang membantu jika keburukan berlaku di jepun? sempat lagi berjenaka. hehe

8 comments:

ijam ismail said...

smoge dy owg tbh hdpi dugaan ni

TeAqArH said...

hurm...amaran drnya..
yg mana kerosakan dtgnye dr tangan manusia itu sndri...
sama2 kite muhasabah diri

honeymadu said...

apekah ultramen~ XDDD

efa said...

hikhik apa la awk ni mna da ultraman dtg membantu huhu smpt lg wat joke hoho...moga-moga rakyat malaysia di sana dilindungiNYA dan selamat,T___T sedih la

PHOTOSHOP said...

hahahaha...

Ultraman

fsyifaa said...

ultraman dah lemas skali~

ultraman .. said...

don't worry....ultramen datang bantu :3 tpy bwat msa ni ultramen prlukn fellow friends...
MANA MASKRIDER ?ACTION KAMEN ? POWER RANGERS ? BATMEN ?SUPERMAN ? SPIDERMAN ?
emm...CICAK-MAN xnak tolong skali ke ? :3

Anonymous said...

Saya baru terjumpa blog ni sbb nak cari gambar buat assignment lepas tu saya tengok la comment nak cari sumber tapi saya tengok apa yang ada budak-budak kurang ajar yang hatinya keras dan tak tahu malu. Apa masalah korang ni hah? What's your damage? What's your problem? KEJADIAN TSUNAMI DI JEPUN ADALAH SUATU BENCANA ALAM YANG DAPAT MEMUSNAHKAN DAN MENGHANCURKAN KEHIDUPAN BERIBU-RIBU MAKHLUK ALLAH MACAM KITA, YANG KAU NAK MAIN-MAIN LETAKKAN WATAK-WATAK FIKSYEN KENAPA? Sedar sikit, kejadian tsunami ni BETUL-BETUL TERJADI DALAM DUNIA, DALAM REALITI. Jangan melibatkan perkara-perkara yang ditonton sebagai PENGISIAN MASA LAPANG. Saya betul marah, betul terhina, ada rakyat yang tak bertimbang rasa macam ni. Malu. Kenapa bodohnya rakyat kita macam ni. Ubahlah diri, berdoa lah. Jangan ambil mudah perkara seperti ini. Ada orang baya remaja, baya budak, baya bayi, sudahpun mati tanpa mayat yang dapat dikebumikan.

My ShoutMix

There was an error in this gadget

Popular Posts