Thursday, March 17, 2011

Tips elak Facebook anda kena Hack

hai readers..macam mana hari ini? ok ke tak? masih dengat lagi ke berita-berita yang tak diingini berlaku.hehehe..Bagi FB setakat sekarang ok lah. tak serisau macam tiga empat hari lepas. alhamdulillah lah tak ada apa-apa kan.moga-moga keadaan aman ini berterusan.amin..

Emm tapi FB banyak dengar cerita pasal Facebook ni. dulu dengar facebook nak kena tutup lah, kena ban lah. hari ini FB dengar pulak banyak facebook yang kena hack. betul ke. macamna semua ni boleh terjadi. ada hackers ke dalam facebook ni..kalau keadaan ini berterusan, dimana privasi pemilik facebook. hampeh. sekarang boleh dikatakan semua ada akuan facebook. betul kan..

masalahnya sekarang bagaimana hackers tu boleh hack akaun kita. macamna hackers boleh tahu username dan passwork kita? mesti ada jawapan di sebaliknya bukan. bagi FB sendiri, FB ada cara untuk cuba elak daripada facebook kena hack. antaranya ialah:

1. Jangan 'remember' password semasa login akaun
2. Tidak berkongsi kata laluan bersama girlfriend.
3. Berhati-hati dengan login page palsu.
4. Tidak paparkan login email di profile.
5. Sentiasa log out selepas menggunakan akaun

tip-tip ini boleh dikatakan basic benda yang perlu kita tahu. memang ada orang di luar sana lebih daripada ini boleh hack. tapi kalau tips ini boleh kita ikut, jangan risau, akaun kita mesti sukar hackers nak hack.hehe =)

Anda Baca Fahmi Suka~~

5 comments:

Fyqa said...

hihi

betul2

:)

Azmira Yusof said...

bf sy kongsi password dia . tapi saya TIDAK . hahahah

FahmiE said...

benda basic kalau x praktik, boleh mdatangkan bahaya..hehhe

fydakachak said...

basic info..
tp kalau da mmg tgg hack teror it,nk wt cne..hehe..

:)

FahmiE said...

kdg2 benda basic yg kita x buat

My ShoutMix

Popular Posts